سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هورمون ها و استروئیدها

بدنسازی بدون کراتین

بدنسازی ورزشی است که هر چقدر در آن از مواد مصنوعی کمتر استفاده شود. به همان اندازه می تواند عضلاتی با کیفیت را به شما هدیه دهد.
کراتین یک مکمل خیلی خوب برای بدنسازی می باشد. اما این مکمل در عین خوب بودن دارای عوارض فراوانی می باشد. امروزه روزنامه ها و مجلات ورزشی در مورد کارایی کراتین در ورزش و مخصوصا بدنسازی مقالات زیادی می نویسند اما خیلی کم در مورد عوارض خطرناک این مکمل صحبت می شود. خیلی از کمپانی های تولید کننده کراتین از ذکر عوارض کراتین جلوگیری می کنند و می خواهند همچنان کراتین در ذهن ورزشکاران یک مکمل محبوب و طبیعی و عاری از عوارض باشد. اما واقعیت این است که کراتین می تواند باعث فشار بسیار زیاد به کبد و کلیه شود. طبق تحقیقات به عمل آمده  ورزشکارنی که برای مدت طولانی از کراتین استفاده می کنند با مشکلات کلیوی مواجع شده اند که دلیل آن هم فشار بسیار زیاد و دفع بسیار زیاد سم از طریق کلیه می باشد.


اما همان کمپانی های تولید کننده کراتین با تبلیغات دروغین طوری در ذهن ورزشکاران جا انداخته اند که ورزشکاران و مخصوصا بدنسازان فکر می کنند که بدون کراتین بدنسازی بی تاثیر می باشد. اما اگر می خواهید در ورزش بدنسازی به عضلاتی با کیفیت دست یابید توصیه می شود که کراتین را از برنامه بدنسازی خود حذف کنید. چون گذشته ازعوارض کراتین ، کراتین با جذب آب و نمک در بین عضلات باعث به وجود آمدن عضلاتی بی کیفیت و آبدار خواهد شد. بدن شما ممکن است خیلی سریع به کراتین عادت کند و در همچین مواقعی رشد شما روز به روز کمتر و کمتر خواهد شد.


البته شما از هر مکمل و یا داروی بدنسازی استفاده کنید بدن شما در مقابل مکمل ها و یا داروها مقاوم خواهد شد و شما چاره ای ندارید جز این که از مکمل های قویتری استفاده کنید که باز هم بعد از مدتی بدن شما به آن مکمل عادت خواهد کرد. پس تا حد امکان مصرف مکمل های بدنسازی را محدود کنید و در عوض با تغذیه سالم و شوک دادن به موقع به عضلات همیشه در مسیر پیشرفت باشید.  

بدنسازی


ارسال شده در توسط مرتضی حسینی